Missatge
  • Directiva de Privacitat Europea

    Aquesta web utilitza cookies per a administrar, navegar i altres funcions. Si vols seguir utilitzant la nostra web, has d'acceptar aquest tipus de dades al teu equip.

    Veure els Documents de la Directiva de Privacitat

    Tu has denegat les cookies. Sempre es poden acceptar.

Mingote valora positivament l'acord entre Generalitat i Foment per desdoblar parcialment la línia 3 de Rodalies

Les possibles millores no es notaran en el trajecte entre Parets i Barcelona ja que continuarà existint via única.

L'alcalde de Parets, Sergi Mingote, ha mostrat la seva satisfacció davant l’anunci fet pel conseller de Territori de la Generalitat, Santi Vila, en què comunicava l’acord entre Generalitat i Ministeri de Foment per desdoblar parcialment la línia R3 de Rodalies (Barcelona-Puigcerdà).

Mingote ha recordat que "des dels ajuntaments, hem mantingut moltes reunions amb representants de  la Generalitat de Catalunya i del Ministeri de Foment, posant sobre la taula la necessitat i la urgència en donar solució a aquesta via".

Un dels tres trams que està previst desdoblar és el comprès entre Parets del Vallès i Granollers. De manera que les possibles millores pel que fa a la freqüència de pas no es notaran -almenys fins al 2018- en el tram entre Parets i la ciutat de Barcelona.

Si es compleixen els acords entre Generalitat i Foment el desdoblament seria una realitat entre finals de 2017 i començament del 2018.

El conseller Santi Vila vol licitar la redacció dels projectes constructius dels desdoblaments el pròxim mes de març. Tenint en compte un termini de redacció dels projectes d’un any aproximadament, les obres es podrien impulsar durant el 2016.

La inversió estimada en els tres trams és de 95 milions d’euros i la durada dels treballs es calcula en 18 mesos en cada tram.

Tres trams desdoblats

El Ministeri de Foment ha avançat que els trams que es prioritzaran són Parets del Vallès – Granollers Canovelles (8,5 km); les Franqueses del Vallès – la Garriga (6,2 km) i Balenyà – Vic (10,8 km), en total 25 quilòmetres.

Actualment la R3 (Barcelona-Puigcerdà)  discorre majoritàriament amb una sola via, a partir de Montcada i Reixac, un fet únic al sistema de Rodalies, que limita les possibilitats de millorar les freqüències de pas, reduir el temps de trajecte i recuperar el servei en cas d'incidència.

L'acord entre Foment i Generalitat arriba a pocs mesos d'un llarg cicle electoral amb la convocatòria de les eleccions municipals, autonòmiques i generals.

Share